مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-17اقتصادي

دولت برای اجرای درست عادلانه سازی یارانه ها شورای گفت وگو را احیا کند


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: راه حل مدیریت درست بازار در طرح اصلاح نظام یارانه ها، فعال شدن شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی و سطوح استانی است.

- محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و توزیع عادلانه آنها از سوی دولت، درباره الزامات و نکات مهم در اجرای این طرح اظهار داشت: در سال های اخیر همه کارشناسان منتقد شیوه توزیع ارز بوده اند و همه نسبت به رانت های موجود در ارز ترجیحی اذعان کرده اند.

وی ادامه داد: ممکن است مردم بگویند به جای آزاد کردن قیمت ارز، جلوی رانت خواران را بگیرید؛ در حالی که واقعیت این است که علاوه بر رانت ها و مفاسد ایجاد شده در ارز 4200 تومانی، این نوع ارز در بازار نیز اخلال ساختاری ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تمام 25 قلم کالایی که در ابتدای سال 97 از سوی دولت وقت مشمول ارز ترجیحی اعلام شدند، در این چند سال هم تولید آنها دچار مشکل شد و هم قیمت آنها دائم بالا رفت، بنابراین در تبیین شرایط فعلی برای مردم باید به اخلال های ساختاری ایجاد شده توسط این نوع ارز در بازار به خوبی اشاره شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای اجرای درست عادلانه سازی یارانه ها شورای گفت وگو را احیا کند

دولت برای اجرای درست عادلانه سازی یارانه ها شورای گفت وگو را احیا کند