مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 02:122022-05-16بين الملل

مسکو: سوئد به ناتو بپیوندد، اقدام نظامی می کنیم


وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره اقدامات غرب برای منزوی کردن مسکو از عرصه بین المللی، گفت در صورت پیوستن سوئد به ناتو، مجبور به برداشتن گام هایی با ماهیت نظامی-فنی خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از استقبال کشورهای اتحادیه اروپا از تصمیم سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مسکو نسبت به خسارت قابل توجهی که در پیوستن سوئد به ناتو وجود دارد، هشدار داد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد سه شنبه طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد، اگر سوئد به ناتو بپیوندد، روسیه نیز مجبور خواهد شد برای مقابله، گام هایی با ماهیت نظامی-فنی بردارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، در این بیانیه آمده است: ورود سوئد به ناتو، صدمات قابل توجهی به امنیت اروپای شمالی و در کل قاره اروپا وارد می کند.

فدراسیون روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه اعم از نظامی-فنی و غیره را انجام دهد تا تهدیدات علیه امنیت ملی خود را متوقف کند .

مسکو توضیح داد: در این رابطه موارد زیادی به شرایط خاص ادغام سوئد در اتحاد آتلانتیک شمالی بستگی دارد، از جمله چشم انداز استقرار سیستم های تسلیحاتی ضربتی این بلوک نظامی در خاک سوئد .

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که چنین تصمیمی از سوی مقامات پادشاهی سوئد، باعث افزایش سطح امنیت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: سوئد به ناتو بپیوندد، اقدام نظامی می کنیم

مسکو: سوئد به ناتو بپیوندد، اقدام نظامی می کنیم