مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 21:572022-05-16اقتصادي

ورود 40 تن روغن به خراسان جنوبی/تولید روزانه 135 تن شیر در خراسان جنوبی


مهدی جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در زمینه تأمین کالاهای اساسی در استان از حوزه چهار قلم کالا سه کالا قابلیت تولید در استان را دارد.

وی با بیان اینکه روزانه 140 تن مرغ در استان تولید می شود، تصریح کرد: از این میزان 40 تن در داخل استان مصرف می شود و 100 تن مازاد داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تولید تخم مرغ استان را روزانه 90 تن اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 30 تن در داخل استان مصرف می شود و 60 تن به خارج استان ارسال می شود.

جعفری با بیان اینکه شیر تولیدی ما روزانه 135 تن است، ادامه داد: از این میزان 35 تن در داخل استان در کارخانجات فرآوری می شود و 100 تن مازاد بر مصرف استان است که به خراسان رضوی ارسال می شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات لبنی شاید از نظر تنوع کم باشد ولی در تولید ماست، کره و خامه خوب عمل می کند، افزود: میزان مصرف مردم استان را تولید و در اختیار آن ها قرار می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از نظر تأمین روغن نیازمند استان های دیگر هستیم، اضافه کرد: از آنجا که همجوار با کرمان و خراسان رضوی هستیم دو کارخانه به عنوان تولیدکننده روغن ما مشخص شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 40 تن روغن به خراسان جنوبی/تولید روزانه 135 تن شیر در خراسان جنوبی

ورود 40 تن روغن به خراسان جنوبی/تولید روزانه 135 تن شیر در خراسان جنوبی