مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:522022-05-16سياسي

دستور رییس دیوان عالی برای تعیین حکم استرداد جهیزیه در یک پرونده


رییس دیوان عالی در جریان ملاقات مردمی، پیرامون پرونده طلاق و ادعای یکی از مراجعین نسبت به بی توجهی قاضی به دادخواست استرداد جهیزیه، دستور داد برای صدور رأی در قسمت مفتوح پرونده اقدام شود.

- به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، برنامه ملاقات مردمی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، در جهت تکریم ارباب رجوع و رسیدگی بی واسطه به مشکلات حقوقی مراجعین، طبق روال هر هفته برگزار شد.

رییس دیوان عالی کشور در جریان یکی از این ملاقات ها، پیرامون پرونده طلاق و درخواست یکی از مراجعین برای استرداد جهیزیه، دستورات لازم را در چارچوب مقررات صادر کرد.

در این پرونده خانمی که پیرو صدور گواهی عدم سازش و درخواست طلاق یک طرفه همسرش تقاضای ملاقات با رییس دیوان عالی کشور را داشت مدعی بود در دادگاه بدوی و تجدیدنظر قاضی در رأی، اشاره ای به استرداد جهیزیه، اموال شخصی و پرداخت نفقه‎ های معوقه از سوی همسرش نکرده و موجب تضییع حقوق شرعی و قانونی نامبرده شده است.

این مراجعه کننده گفت: همسرم پس از ده سال غیبت و تباه کردن زندگیم، بدون پرداخت هیچ یک از حقوق شرعی اصرار به جدایی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست طلاق یک طرفه، ایشان موظف است جهیزیه و اموال شخصی بنده را پس بدهد، بنابراین بنده درخواست استرداد جهیزیه، اموال، نفقه های معوقه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور رییس دیوان عالی برای تعیین حکم استرداد جهیزیه در یک پرونده

دستور رییس دیوان عالی برای تعیین حکم استرداد جهیزیه در یک پرونده