مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:272022-05-16سياسي

24 محدوده اکتشافی در پهنه سونگون – تکاب شناسایی شد


سرپرست امور معادن سازمان صمت آذربایجان غربی گفت: با پایان یافتن مرحله مطالعاتی پهنه سونگون - تکاب 24 محدوده اکتشافی امید بخش در این پهنه شناسایی شده است.

- ، جلال دسترنج ظهر دوشنبه در جلسه بررسی گزارش پایانی عملیات اکتشافی این پهنه که با حضور نمایندگان سازمان ایمیدرو و شرکت های مشاور در محل اداره کل صمت استان برگزار شد افزود: نتیجه حاصل از مطالعات مقدماتی این پهنه شناسایی 24 محدوده اکتشافی به مساحت 46.

424 کیلومتر مربع است که با پایان مرحله مقدماتی، مرحله مطالعات تکمیلی این محدوده ها در سال های آینده آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه بین اداره کل صمت و سازمان ایمیدرو مقرر شده است که برای بهره برداری و فرآوری از این محدوده های اکتشافی در استان بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط ایمیدرو صورت پذیرد.

سرپرست معاونت امور معادن و فراوری مواد معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان خاطرنشان کرد: عمده مواد معدنی شناسایی شده در این پهنه: طلا، نقره، آنتیوان، آهن، خاک نسوز، بوکسیت، لاتریت، باریت، سرب و روی است.

دسترنج عنوان کرد: با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بین استان آذربایجان غربی و سازمان ایمیدرو مقرر شده است علاوه بر سرمایه گذاری از سوی ایمیدرو در محدوده های اکتشافی استان در زمینه ایجاد واح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 محدوده اکتشافی در پهنه سونگون – تکاب شناسایی شد

24 محدوده اکتشافی در پهنه سونگون – تکاب شناسایی شد