مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 08:272022-05-16اقتصادي

مدیریت مناسب در زمینه بازچرخانی آب نداریم


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه خاک به عنوان بستر تولید فقیر شده است، گفت: مدیریت کافی در زمینه بازچرخانی آب نداریم.

- ، حسن عنایتی صبح دوشنبه در نشست با مدیران بخش آب و خاک جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: خاک بستر تولید است و رفتار خوبی با این عنصر حیاتی نداشتیم و در سال های گذشته این بستر ارزشمند تولیدات کشاورزی فقیر شده است.

وی افزود: در بخش آب نیز در مضیقه و در این مایه حیات با کمبود مواجه هستیم و به سمت کارهایی باید حرکت کنیم که بهره وری منابع تولید را افزایش دهیم، همچنین در حوزه بازچرخانی آب مدیریت کافی نداریم و اثربخشی این عنصر حیاتی کم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه حدود دو هزار هکتار تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری انجام شده است، توجه به آب و خاک برای رسیدن به امنیت غذایی بسیار مهم است و همه کشورها به دنبال تأمین اقلام غذایی و پایداری در تولیدات کشاورزی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: ظرفیت سنجی کافی و اصولی در حوزه آب و خاک استان انجام شود و همه مسائل مرتبط با آن دیده شود تا پروژه بصورت کامل و بدون نقص اجرا شود.

عنایتی تصریح کرد: اراضی که مورد تجهیز و نوسازی قرار گرفته است به هیچ وجه نباید دچار تغییر کاربری شود بلکه باید برای تولیدات اساسی کشاورزی مورد استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت مناسب در زمینه بازچرخانی آب نداریم

مدیریت مناسب در زمینه بازچرخانی آب نداریم