مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 16:172022-05-15اقتصادي

دولت خطر جراحی اقتصادی را به جان خرید/ مردم با دولت همراه باشند


رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز در صحن شورا اظهار داشت: اقتصاد ایران یک اقتصاد ناسالم و بیمار است و نیاز مبرم و اساسی به اصلاحات اساسی و ریشه ای و به قول معروف نیاز به جراحی دارد و دولت خطر این جراحی را به جان خرید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی افزود: یکی از مصادیق اقتصاد بیمارگونه ایران یارانه های مختلفی است که وجود دارد و نحوه بهره مندی و برخورداری مردم از آن نیز عادلانه نیست، این اقتصاد ناسالم باعث تبعات بسیار زیاد منفی از جمله قاچاق کالا و رانت و بی عدالتی در سطح جامعه شده است.

  او ادامه داد: از جمله سیاست های غلط و اشتباهی که در 5 سال گذشته حال این اقتصاد مریض را بدتر کرد ایجاد ارز4200 تومانی بود و لذا اصلاح و حذف ارز 4200 تومانی یکی از ضروریات است.

  رییس کمیسیون اقتصادی شورا اذعان کرد: در شرایط کنونی دنیا و تحولات جهانی و منطقه ای ضرورت اصلاح ارز 4200 تومانی از هر زمان دیگری بیشتر احساس می شود و الان که شاهد جنگ روسیه و اوکراین هستیم، تاثیر آن بر اقتصاد کل دنیا و از جمله ایران غیر قابل انکار است؛ چرا که این دو کشور 40 درصد غلات و نزدیک نصف روغن خوراکی جهان را تولید می کردند و با از سر گرفتن جنگ، عرضه غلات و روغن از سوی روسیه و اکران کاهش قابل محسوسی یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت خطر جراحی اقتصادی را به جان خرید/ مردم با دولت همراه باشند

دولت خطر جراحی اقتصادی را به جان خرید/ مردم با دولت همراه باشند