مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-05-15بين الملل

تظاهرات ضد آمریکایی در اوکیناوای ژاپن


صدها معترض به حضور نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا در ژاپن با برگزاری تظاهراتی کاهش حضور نظامی این کشور در ژاپن به ویژه اوکیناوا را خواستار شدند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندار اوکیناوا در ژاپن روز یکشنبه از دولت ژاپن خواست تا برای کاهش حضور نظامی ایالات متحده در این جزیره جنوبی، همزمان با پنجاهمین سالگرد بازگشت آمریکا  به ژاپن اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس دنی تاماکی فرماندار اوکیناوا گفت: من از دولت مرکزی می خواهم که اهمیت صلح دائمی را که شهروندان مدتهاست آرزوی آن را داشتند، با کل ملت در میان بگذارد.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در پاسخ گفت که نگرانی های اوکیناوا را جدی می گیرد و تلاش خواهد کرد تا بار این حضور نظامی را کاهش دهد و در عین حال بازدارندگی نظامی ایالات متحده در جزایر را حفظ کند.

این در حالی لاست که صدها معترض روز شنبه در اوکیناوا تظاهراتی برگزار کردند و خواستار کاهش سریع تر نیروهای نظامی ایالات متحده شدند، زیرا نگرانی ها از تبدیل اوکیناوا به خط مقدم درگیری در میان افزایش تنش ها در چین افزایش یافته است.

تظاهرات بزرگتری نیز در روز یکشنبه در اوکیناوا برگزار شد، از جمله تظاهراتی در مرکز استان ناها، جایی که نزدیک به 1000 نفر خواستار صلح خود را تجدید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات ضد آمریکایی در اوکیناوای ژاپن

تظاهرات ضد آمریکایی در اوکیناوای ژاپن