مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 18:222022-05-14فرهنگي

صحن جدید در حریم بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ایجاد می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، صحن جدید در حریم این بقعه ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر فلاحی عصر شنبه در بازدید از کارگاه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی با تملک 2 مغازه باقی مانده در این محوطه انجام می شود.

وی تصریح کرد: با بازگشایی این قسمت از حریم، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی صحن جدیدی در این قسمت و در کنار دروازه بازسازی شده عالی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازگشایی حریم مجموعه شیخ صفی مطالبه دیرین مردم اردبیل بود که پیش از این و در سال 99 توانستیم ساختمان بانک ملی که در حریم مجموعه قرار داشت را تملک کنیم و امروز شاهد تملک و تخریب 2 مغازه دیگر به منظور بازگشایی کامل حریم این مجموعه جهانی هستیم.

فلاحی با اشاره به اهمیت اقدامات صورت گرفته در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خاطرنشان کرد: این مجموعه که یکی از آثار ثبت جهانی کشور است به عنوان نگین آثار تاریخی استان، نیازمند اقداماتی نظیر بازگشایی حریم بود که توانستیم انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صحن جدید در حریم بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ایجاد می شود

صحن جدید در حریم بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ایجاد می شود