مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 15:572022-05-14بين الملل

پشت پرده سفر محرمانه رییس سیا به عربستان چه بود؟


یک نشریه آمریکایی در گزارشی به تشریح علل سفر مخفیانه ماه گذشته رییس سیا به عربستان پرداخت و چین و نفت را علت این سفر توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، ماه گذشته، بعنوان بخشی از تور منطقه ای، ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، به طور مخفیانیه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جده ، شهر بندری در غرب عربستان سعودی، دیدار کرد.

این دیدار غیرمتعارف که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اولین بار آن را گزارش کرد، اولین رویارویی شناخته شده بین جاسوس ارشد ایالات متحده و حاکم واقعی عربستان سعودی است.

نشریه آمریکایی اینترسپت با این مقدمه ادامه داد، جو بایدن رییس جمهور آمریکا با توجه به نقش ولیعهد عربستان در صدور دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی، تاکنون حاضر به دیدار با محمد بن سلمان نشده است.

با اینحال، در ماه فوریه، بایدن تلاش کرد تا روابط با عربستان سعودی را ترمیم کند و از ملک سلمان خواست در ازای حمایت نظامی ایالات متحده برای دفاع از ریاض در مقابل انصارالله یمن، تولید نفت را افزایش دهد اما گزارش ها نشان می دهد که عربستان درخواست بایدن را رد کرد.

طبق این گزارش، ماه گذشته برنز بار دیگر از عربستان خواست تا تولید نفت را افزایش دهد و ریاض هفته گذشته اعلام کرد که به برنامه تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده سفر محرمانه رییس سیا به عربستان چه بود؟

پشت پرده سفر محرمانه رییس سیا به عربستان چه بود؟