مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 15:022022-05-14اجتماعي

18 سایت سرشماری پرندگان در اردبیل فعال است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اردبیل 18 سایت سرشماری پرندگان دارد که بیشترین جمعیت پرندگان شمارش شده به سایت های میل مغان، - تپراق کندی و شورابیل اختصاص دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قاسم پور بعد از ظهر شنبه در همایش روز پرندگان مهاجر در محیط زیست اردبیل اظهار کرد: حضور بیش از 35 هزار پرنده مهاجر در تالاب های این استان در یک سال گذشته ثبت شده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به ویژه شهرهای شمالی مانند پارس آباد و اصلاندوز در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد و تعداد زیادی از گونه های مختلف پرنده در تالاب ها، آب بندها، شالیزارها، حاشیه رودخانه ها و مزارع برای استراحت و زمستان گذرانی فرود می آیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، زنگوله بال، خوتکا، پلیکان خاکستری، قوی فریادکش، اردک تاجدار، اردک سرسبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک و باکلان بزرگ از جمله پرندگان مهاجر استان اردبیل هستند.

قاسم پور افزود: از این رو سال گذشته حضور بیش از 35 هزار پرنده مهاجر در قالب بیش از 95 گونه مختلف به ثبت رسید که برای زمستان گذرانی به تالاب های استان مهاجرت کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 سایت سرشماری پرندگان در اردبیل فعال است

18 سایت سرشماری پرندگان در اردبیل فعال است