مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 13:522022-05-14اجتماعي

گردشگران، یکی از مهمترین عوامل نابودی طبیعت/ لزوم آموزش رفتار با طبیعت


کارشناس مسئول اداره حیات وحش محیط زیست ایلام با بیان اینکه گردشگران بر مناطق حیات وحش وارد و آثار زیانباری بر جای خواهند گذاشت گفت: باید افراد یادگیری خردمندانه از صنعت اکوتوریسم که یک صنعت ملی و بین المللی است داشته باشند.

- امامی کارشناس مسئول اداره حیات وحش محیط زیست ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: درباره آثار تخریبی گردشگری بر حیات وحش استان در شرایط موجود پیامدهای منفی آن بیشتر از مثبت است چون در زیستگاه های حساس و در مناطقی که تحت حفاظت سازمان محیط زیست است به علت خشکسالی و تنش کم آبی زیستگاه و حیات وحش آسیب پذیر شده است.

وی افزود: ردپای گردشگران در زیستگاه حیات وحش به صورت آلودگی های زیست محیطی آب، خاک، هوا و صدا در فصول و زمان های مختلف نشان می دهد که می توان فصل مهاجرت پرندگان و زادآوری حیوانات به آن اشاره کرد.

کارشناس حیات وحش محیط زیست ایلام گفت: گردشگران بر مناطق حیات وحش وارد و آثار زیانباری بر جای خواهند گذاشت در بحث اکوسیستم آبی در رودخانه ها و دریاها خیلی از ماهی ها و جانداران آبزی قطعات پلاستیکی و زباله در داخل دستگاه گوارش آنها مشاهده می شود که این ناشی از عدم آگاهی و تخریب زیستگاه و آلودگی زیست محیطی که توسط بشر در داخل محیط زیست اتفاق خواهد افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگران، یکی از مهمترین عوامل نابودی طبیعت/ لزوم آموزش رفتار با طبیعت

گردشگران، یکی از مهمترین عوامل نابودی طبیعت/ لزوم آموزش رفتار با طبیعت