مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-05-14سياسي

معادلات آینده منطقه


ترکیب بندی معادلات آینده منطقه از چینش جدید قدرت ها در چارچوب «نظم جدید جهانی» حکایت دارد و کشورهای اسلامی با تأکید بر اشتراکات دینی، فرهنگی و منطقه ای می توانند قطب جدیدی از قدرت در غرب آسیا را پایه گذاری کنند.

- از چینش جدید قدرت ها در چارچوب نظم جدید جهانی حکایت دارد و کشورهای اسلامی با تأکید بر اشتراکات دینی، فرهنگی و منطقه ای می توانند قطب جدیدی از قدرت در غرب آسیا را پایه گذاری کنند.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت- سیدهادی سیدافقهی: گفت وگو از موضع قدرت یکی از ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی به شمار می آید و با اتکا به این اصل، راه حل های مختلفی برای مناقشات و بحران های مختلف منطقه ای ارائه شده است.

در همین راستا تنش های بحران آفرین در منطقه غرب آسیا از نظر ایران، به دو دسته تقسیم می شوند که برای یکی از آن ها، راهکار دیپلماتیک قابلیت اثربخشی دارد.

دسته اول، آن هایی هستند که در میان کشورهای اسلامی رخ داده و ناشی از سوءتفاهم، تحریکات خارجی و بلندپروازی های منطقه ای است.

در این مجموعه، جنگ یمن و تهاجم علیه سوریه را می توان دسته بندی کرد که کشورهای اسلامی منطقه به فراخور اقتصاد و اغراضشان، بازیگران مهمی بوده اند.

عربستان، ترکیه و قطر در جنگ 11 ساله سوریه و امارات و عربستان در جنگ 7 ساله یمن به صورت مستقیم وارد شدند؛ با این گمان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معادلات آینده منطقه

معادلات آینده منطقه