مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 07:372022-05-14اقتصادي

قرار است چه خودرو هایی وارد شود؟


بیش از چهار سال از روزی که واردات خودرو های خارجی به کشور ممنوع شد، می گذرد و حالا وزیر صمت خبر از آزادسازی واردات خودرو داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، از زمان مطرح شدن موضوع آزاد سازی واردات خودرو در مجلس تا آزاد شدن آن، بار ها و بار ها این طرح به شورای نگهبان رفت و به دلایلی از جمله مخالفت هیئت عالی نظارت بر سیاست های کل نظام، به مجلس بازگشت تا این که بالاخره در روز های گذشته سخنگوی دولت و وزیر صمت، خبر آزاد سازی واردات خودرو را به طور رسمی اعلام کردند.

در این بین نکاتی مثل تعداد خودرو، نوع خودرو و قیمت خودرو هایی که قرار است، وارد شوند احتمالا برای بسیاری از جمله شما جذاب است که سعی کرده ایم به آن ها بپردازیم و همچنین از تعرفه واردات خودرو که باعث گران شدن خودرو های خارجی در داخل کشور می شود هم نوشته ایم.

تاریخچه و دلیل ممنوعیت واردات خودرو اردیبهشت سال 97 به دلیل خروج آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه اقتصاد کشورمان، دولت وقت اقدام به محدود کردن واردات برخی کالا ها کرد که خودرو هم یکی از آن ها بود.

در واقع به سبب اعمال تحریم ها، فروش نفت و به تبع آن منابع ارزی کشور کاهش یافت و دولت برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو را ممنوع کرد به طوری که با توقف رسمی ثبت سفارش، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار است چه خودرو هایی وارد شود؟

قرار است چه خودرو هایی وارد شود؟