مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 21:322022-05-13بين الملل

شولتز در تماس با پوتین خواستار آتش بس در اوکراین شد


صدراعظم آلمان و رییس جمهور روسیه در مکالمه ای طولانی، تحولات جنگ در اوکراین را به بحث گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز جمعه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، خواستار آتش بس در اوکراین شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت ، دفتر شولتز درباره این تماس 75 دقیقه ای گفت: بر روی جنگ اوکراین و تلاش برای خاتمه دادن به آن تمرکز شد .

در این تماس تلفنی، شولتز از پوتین درخواست کرد در سریع ترین زمان ممکن با طرف اوکراینی درخصوص آتش بس به توافق برسد تا کمک های انسانی به این کشور تسهیل شوند.

صدراعظم آلمان در این تماس همچنین ادعای روسیه درباره گسترش نازیسم در اوکراین را رد کرد و خاطرنشان کرد که روسیه مسئولیت ویژه ای در قبال مسئله زنجیره های تأمین انرژی و مواد غذایی در جهان بر عهده دارد.

از سوی دیگر کاخ کرملین درباره این تماس تلفنی بیان داشت که پوتین به شولتز گفت پیشبرد مذاکرات از سوی کی یف متوقف شده است اما گفت وگوها در سطوح متفاوت تداوم دارد.

این تماس در حالی صورت گرفته که در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای غربی و اعمال تحریم های اقتصادی مختلف بر مسکو به بهانه جنگ اوکراین، روز گذشته (پنجشنبه) سران کی یف و برلین درباره افزایش این تحریم ها صحبت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شولتز در تماس با پوتین خواستار آتش بس در اوکراین شد

شولتز در تماس با پوتین خواستار آتش بس در اوکراین شد