مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 16:372022-05-13بين الملل

سوئد پیوستن به ناتو را موجب افزایش امنیت عنوان کرد


دولت سوئد طی یک بررسی درباره مسئله عضویت در ائتلاف ناتو اعلام کرد که اگرچه احتمال اقدامات تلافی جویانه مسکو را نمی توان رد کرد، اما این مسئله تاثیر بازدارنده در شمال اروپا خواهد داشت.

- به نقل از سی ان ان، دولت سوئد امروز جمعه پس از یک ارزیابی اعلام کرد که پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو بازدارندگی را در سراسر اروپای شمالی افزایش می دهد.

دولت سوئد در این بررسی تغییرات به وجود آمده در فضای امنیتی را پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و اینکه عضویت در ناتو چه معنایی برای این کشور شمال اروپا خواهد داشت، ارزیابی کرد و به این نتیجه رسید که عضویت سوئد در ناتو آستانه درگیری های نظامی را افزایش می دهد و بنابراین تأثیر بازدارنده ای در شمال اروپا خواهد داشت .

در گزارشی که در استکهلم توسط آن لیند وزیر امور خارجه و پیتر هالتکویست وزیر دفاع در کنار نمایندگان حزب ارائه شد، آمده است که تحریک و اقدامات تلافی جویانه روسیه را برضد سوئد در طول یک دوره انتقالی در رابطه با درخواست سوئد برای عضویت در ناتو، نمی توان رد کرد .

این گزارش می افزاید: آمادگی برای پاسخ به تهدیدات روسیه وجود دارد، اما نمی توان با قطعیت تمام خطرات اقدامات تلافی جویانه روسیه را از بین برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد پیوستن به ناتو را موجب افزایش امنیت عنوان کرد

سوئد پیوستن به ناتو را موجب افزایش امنیت عنوان کرد