مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 12:422022-05-13فرهنگي

واکنش تهیه کننده «ساخت ایران 3» در مورد حواشی/ لباس بلوچ اثر هنری است


«ساخت ایران 3»در اقدامی خارج از عرف و به دور از فرهنگ و به صورت ناشیانه و غیرحرفه ای از لباس زنان بلوچ برای ترانزیت و قاچاق مواد مخدر به کشور ترکیه استفاده کرده است، - خبرگزاری فارس - گروه سینما: در روزهای گذشته فعالان عرصه فرهنگی و کاربران شبکه های اجتماعی در سیستان و بلوچستان از نمایش خانگی سریال ساخت ایران 3 به کارگردانی بهمن گودرزی که از لباس زنان بلوچ استفاده ابزاری کرده و تلاش برای احیای نمادسازی معکوس و توهین آمیز در سینما، انتقادهای گسترده ای داشته اند.

این سریال برای شبکه خانگی و به سفارش پلتفرم معروف فیلمو ساخته شده است.

ماجرا از این قرار است که ساخت ایران 3 در اقدامی خارج از عرف و به دور از فرهنگ و به صورت ناشیانه و غیرحرفه ای از لباس زنان بلوچ برای ترانزیت و قاچاق مواد مخدر به کشور ترکیه استفاده کرده است، و همین باعث جنجال های فراونی شده است.

برخی از رسانه ها نوشتند: لباس زنان بلوچ یک اثر هنری منحصربه فرد است و آمیزه ای از هنر بی نظیر و ظریف سوزن دوزی بلوچی و جلوه ای از نقوش ذهنی و تجسم خیال و اندیشه و هویت و فرهنگ بلوچان است.

لباس زنان بلوچ در فهرست میراث ماندگار معنوی و فرهنگی کشور به ثبت رسیده، مهر اصالت را نیز از سازمان جهانی یونسکو دریافت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش تهیه کننده «ساخت ایران 3» در مورد حواشی/ لباس بلوچ اثر هنری است

واکنش تهیه کننده «ساخت ایران 3» در مورد حواشی/ لباس بلوچ اثر هنری است