مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-13پزشكي

آمار فاجعه بار کشته ها و مصدومان حوادث ترافیکی ایران


رییس گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد: حوادث ترافیکی، سالانه بیش از 17 هزار کشته و بیش از 44 هزار معلول دائمی بر جا می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، حمیدرضا خانکه رییس گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سلامت درحوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد: حوادث ترافیکی، سالانه بیش از 17 هزار کشته و بیش از 44 هزار معلول دائمی برجای می گذارد و متاسفانه در کنار آن، 53 مخاطره در ایران شناسایی شده است که 13 مخاطره اولویت دارند و همه این حوادث سبب بیش از 750 هزار مراجعه در سال به نظام سلامت می شود.

خانکه افزود: این در حالی است که سالانه عددی حدود 10 تا 15 درصد تولید ناخالص ملی کشورمان فقط برای حوادث هزینه می شود که حجم زیادی از آن به حوادث ترافیکی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: همواره نظام سلامت، بار ناشی از حوادث را تحمل می کند، در حالی که سازمان های متعددی در تامین ایمنی و امنیت باید مداخله کرده و مدیریت جامع خطر حوادث و بلایا را تامین کنند، اما بار اصلی بر دوش نظام سلامت است و در اسناد بین المللی از جمله سند سندای نیز وظیفه نظام سلامت بسیار پررنگ دیده شده، بطوری که در این سند، 33 بار بحث سلامت مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار فاجعه بار کشته ها و مصدومان حوادث ترافیکی ایران

آمار فاجعه بار کشته ها و مصدومان حوادث ترافیکی ایران