مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:272022-05-13اقتصادي

چرا دولت می خواهد یارانه های پنهان را مستقیم به مردم پرداخت کند؟


شاید امروز بزرگترین نگرانی قشر آسیب پذیر این است که قدرت خرید آنها کمتر و سفره آنها کوچکتر شود، اما کارشناسان معتقدند مردمی سازی یارانه ها موجب خواهد شد که قشر متوسط و کم درآمد نسبت به گذشته بهره بیشتری از یارانه پنهانی ببرند.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس- کامران شیرازی، روایت هایی وجود دارد که نشان می دهد دولت روحانی براساس یک تصمیم شتاب زده و غیرکارشناسی پای  ارز 4200 تومانی را به اقتصاد کشور باز کرد، تصمیم اشتباهی که براساس آن میلیاردها دلار از جیب ملت خارج و به جیب سودجویان و رانت خواران ریخته شد.

گفته می شود در همان زمانی هم که حسن روحانی در جلسه دولت تصمیم خود را برای پرداخت ارز 4200 تومانی نهایی کرد برخی از مسئولان اقتصادی دولت از جمله ولی الله سیف رییس کل وقت بانک مرکزی با آن مخالف بودند تا جایی که حتی سیف حاضر نشد این تصمیم دولت را اعلام کند.

بر همین اساس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور وقت مامور شد تا این موضوع را علنی کند.

با این حال مدتی بعد از پرداخت ارز 4200 تومانی برای واردات برخی کالاهای اساسی، برخی از مسئولان دولت وقت متوجه آسیب های فراوان این تصمیم شدند اما دولت در آن زمان حاضر نشد تبعات پایان دادن به این تصمیم اشتباه را بپذیرد و این موضوع نیز موجب شد تا اصلاح تصمیم اشتباه دولت دوازدهم بر گردن دولت سیزدهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دولت می خواهد یارانه های پنهان را مستقیم به مردم پرداخت کند؟

چرا دولت می خواهد یارانه های پنهان را مستقیم به مردم پرداخت کند؟