مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-13اقتصادي

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی منافع رانت خواران را به خطر انداخته است


نماینده مردم شهرکرد بن و سامان گفت: حذف ارز ترجیحی دست رانت خواران و مفسدین که از 2نرخی بودن قیمت ارز منفعت می بردند کوتاه می کند؛ قطعا اجرای این طرح منافع رانت خواران را به خطر می اندازد.

- احمد راستینه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه گره زدن اقتصاد کشور به ارزهای خارجی به ویژه دلار یک کار غلط بود و هر ساله مقدار قابل توجهی ارز برای تامین کالاهای اساسی مصروف و شرایط اقتصادی کشور پیچیده تر، سفره مردم کوچکتر و معیشت سخت تر می شد.

نماینده حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 1400 مبلغ 312 هزار میلیارد تومان جهت تامین کالاهای اساسی و یارانه آرد و دارو، ارز ترجیحی 4200 هزینه شد که این مسئله نه تنها سبب کمک به معیشت مردم نشد بلکه حجم بالایی از این ارز ترجیحی در شبکه های ناسالم، رانت های واردات و صادرات و شبکه های دلالی ناپدید و معیشت مردم سخت تر شد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته دولت را مکلف به حذف ارز 4200 و جهت دار کردن این ارز به سمت تامین معیشت مردم کرد و دولت گذشته نه تنها اراده ای برای حل این مشکل نداشت بلکه در ابتدای سال کل ارز ترجیحی اختصاص یافته را مصرف، و دولت جدید را بلافاصله پس از روی کار آمدن با مشکلات جدی در تامین کالاهای اساسی و کمبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی منافع رانت خواران را به خطر انداخته است

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی منافع رانت خواران را به خطر انداخته است