مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-05-13سياسي

دیدار رییس مجلس ملی تاجیکستان با رییس جمهور ترکمنستان


رییس مجلس ملی تاجیکستان در چارچوب سفر رسمی خود به «عشق آباد» با رییس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رستم امامعلی رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان در چارچوب سفر رسمی خود به عشق آباد با سردار بردی محمد اف رییس جمهور ترکمنستان ملاقات کرد.

رییس مجلس ملی تاجیکستان در ابتدای این ملاقات به بردی محمد اف به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان تبریک گفت.

در این دیدار مسیرهای اولویت دار همکاری تاجیکستان و ترکمنستان در زمینه های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بررسی و از تقویت روابط بین پارلمانی به عنوان مولفه مهم توسعه روابط بین دو کشور یاد شد.

طرفین علاقه مندی خود را برای تشدید کار کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی و فنی تاجیکستان و ترکمنستان و گسترش روابط اقتصادی از طریق اجرای برنامه بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی برای سال های 2021-2023 ابراز کردند.

طی این ملاقات همچنین در مورد مسائل مربوط به توسعه همکاری در زمینه های انرژی و سوخت، حمل و نقل و ارتباطات، صنعت و کشاورزی، از جمله فرآوری کامل پنبه تا تولید محصولات نهایی گفت وگو شد.

همچنین در این دیدار برای تقویت روابط فرهنگی پیشنهاد شد تا در سال های 2022-2023 روزهای فرهنگی ترکمنستان در تاجیکستان برگزار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس مجلس ملی تاجیکستان با رییس جمهور ترکمنستان

دیدار رییس مجلس ملی تاجیکستان با رییس جمهور ترکمنستان