مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 07:422022-05-13اقتصادي

فساد در توزیع یارانه ها زیاد بود، باید اصلاح می شد


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در اجرای طرح اصلاح یارانه آرد بحث فوریت مطرح بود،گفت: در حوزه روغن نباتی کمبودی نداریم و ذخایر کالاهای اساسی نیز کافی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتقادات مطرح شده از اقدام دولت در حذف یارانه آرد گفت: متوسط مصرف خانوار ماکارونی در سبد خانوار شهری سالانه 4.

9 کیلوگرم و 4.

7 کیلوگرم در روستا و متوسط هزینه شهری آن در سال 71 هزار تومان و روستایی 69 هزار تومان است همچنین متوسط مصرف سرانه نان فانتزی و حجیم برای هر فرد در شهر 0.

6 کیلوگرم و روستا 0.

1 کیلوگرم است.

وی با تاکید بر اینکه در اصلاح یارانه آرد فوریت زیادی وجود داشت، اضافه کرد: یارانه ای که در حوزه آرد ما به بخش صنف و صنعت می دادیم 30 هزار میلیارد تومان بود ضمن اینکه هر تن گندم بین 580 تا 600 دلار خریداری و وارد می شد و صادرات هر تن ماکارونی نیز به قیمت 480 تا 500 دلار انجام می گرفت بنابراین این یارانه از جیب مردم خارج می شد و به مصرف کننده خارجی تعلق می گرفت.

قربانی با اشاره به صادرات حدود 250 هزار تن ماکارونی در سال گفت: همه کشورها آرد وارد و فرآوری و صادر می کنند تا ارزش افزوده ایجاد شود ما آرد را با ارز 4,200 تومان وارد، ماکارونی تولید و آن را صادر می کردیم که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فساد در توزیع یارانه ها زیاد بود، باید اصلاح می شد

فساد در توزیع یارانه ها زیاد بود، باید اصلاح می شد