مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 01:072022-05-12اقتصادي

وزیر صمت: کمبود روغن در بازار روزهای آینده رفع می شود


با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تولید روغن خوراکی طی روزهای آینده مشکل کمبود و اختلال در بازار این کالا حل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سیدرضا فاطمی امین در گفت وگوی ویژه خبری شبکه یک سیما با تاکید بر اینکه از نظر موجودی کالا هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، اظهار داشت: مصرف روزانه روغن در کشور حدود 4 هزار تن است که در روز پنج شنبه 4 هزار تن روغن تولید و روز جمعه نیز 3 هزار و 500 تن روغن تولید می شود.

  وی افزود: برای روز شنبه نیز با تولیدکنندگان هماهنگ شده تا تولید را به 5 هزار تن افزایش دهند.

  وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در روز پنج شنبه یک انبار که به میزان 2 هزار تن روغن احتکار کرده بود، کشف شد، گفت: این انبار در یکی از استان های شمالی کشور قرار دارد و میزان احتکار روغن این انبار به میزان نصف تولید روزانه در کشور بود.

  فاطمی امین با بیان اینکه حدود 85 درصد دانه های روغنی از طریق واردات تامین می شود، گفت: متاسفانه ما واردکننده روغن هستیم که باید این موضوع در سال های آینده حل شود.

  وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام کارخانجات تولیدکننده دارای مواد خام تولید روغن هستند، گفت: روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی 80 هزار تن روغن خام در بین کارخانجات تولیدکننده توزیع کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر صمت: کمبود روغن در بازار روزهای آینده رفع می شود

وزیر صمت: کمبود روغن در بازار روزهای آینده رفع می شود