مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 23:072022-05-12اقتصادي

امسال کدام کشورها بیش ترین و کم ترین حاجی را دارند؟ +جدول


در حالی که سهمیه کشورها برای حج تمتع باید بر اساس مصوبه سازمان همکاری های کنفرانس اسلامی، یک هزارم جمعیت هر کشور باشد، اما در حج تمتع امسال سهمیه برخی کشورها جابجا شده و ترتیب بیش ترین سهمیه طی سال های گذشته را تغییر داده است.

- کشورهایی که امسال بیش ترین سهمیه حج تمتع را دارند امسال کدام کشوها بیش ترین حاجی را دارند؟ بر همین اساس، سهمیه کشور اندونزی که 221 هزار نفر بود، به 100 هزار و 51 نفر کاهش پیدا کرد و سایر کشورها هم متأثر از کاهش سهمیه حج تمتع، با کاهش بیش از 50 درصدی تعداد زائران در حج تمتع 1443 مواجه شدند.

هر ساله از بین کشورهای خارجی، پس از اندونزی، کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش، مصر و ایران بیش ترین سهمیه حج تمتع را با توجه به جمعیت مسلمانان به خود اختصاص می دادند که امسال به دلیل شیوع کرونا تا 45.

2 درصد از سهمیه آنها در سال های گذشته، امکان تشرف به حج تمتع را دارند و برخی از سهمیه کشورها متفاوت از سال های گذشته شده است؛ به طوری که امسال 81 هزار و 132 نفر از پاکستان، 79 هزار و 237 نفر از هند، 57 هزار و 585 نفر از بنگلادش، 35 هزار و 375 نفر از مصر و 39 هزار و 635 نفر از ایران به حج تمتع مشرف می شوند.

جابجایی ترتیب بیش ترین سهمیه کشورها/ عربستان باز هم کارشکنی کرد! بر اساس آمار سهمیه زائران کشورهای مختلف، امسال تعداد زائران ایرانی نسبت به زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال کدام کشورها بیش ترین و کم ترین حاجی را دارند؟ +جدول

امسال کدام کشورها بیش ترین و کم ترین حاجی را دارند؟ +جدول