مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 15:022022-05-12پزشكي

کاهش تلفات کودکان ناشی از حوادث و بیماری در جهرم


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: موارد مرگ میر کودکان جهرمی در سال1400 نسبت به سال 99 که تعداد آن 20 مورد بوده کاهش داشته است.

- گفت: متأسفانه در سال گذشته در شهرستان جهرم، 14 کودک جان خود را از دست دادند که 6 مورد از آنها به دلیل سوانح و حوادثی مانند تصادف، سوختگی و غرق شدگی بوده است.

وی افزود: هشت کودک دیگر هم، هر کدام بخاطر ابتلاء به بیماری های دیگر از جمله بیماری سیستم گوارش، بیماری سیستم قلبی عروقی و … فوت شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در عین حال گفت موارد مرگ و میر کودکان جهرمی در سال 1400 نسبت به سال 99 که تعداد آن 20 مورد بوده کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر کودکان ناشی از سوانح ترافیکی از مواردی است که هر ساله با آن مواجه هستیم، افزود: جلوگیری از نشستن کودکان در صندلی جلو ماشین و قرار دادن کودکان در صندلی مخصوص خود در ماشین، از موارد مهمی است که در این زمینه والدین باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گفته محبی، شهرستان جهرم دارای باغ های زیادی است که اکثراً دارای استخر و کانال های خروجی آب هستند؛ بچه ها به دلیل علاقه به آب بازی به استخرها و حوضچه ها نزدیک می شوند و به خاطر ناآگاهی اصلاً احساس خطر نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تلفات کودکان ناشی از حوادث و بیماری در جهرم

کاهش تلفات کودکان ناشی از حوادث و بیماری در جهرم