مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-12اقتصادي

زمین 100 هکتاری زعفران شاهرود مزرعه نوآور کشوری معرفی می شود


رییس سازمان مرکز تحقیقات کشاورزی کشور بابیان اینکه زمین 100 هکتاری زعفران شاهرود مزرعه نوآور کشوری معرفی می شود، گفت: افق بسیار روشن و تحول آفرینی در این منطقه برای کشت زعفران است.

- ، سید مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از طرح مشارکتی کشت و تولید زعفران شاهرود در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه زمین 100 هکتاری زعفران شاهرود مزرعه نوآور کشوری معرفی می شود، ابراز داشت: در این مجموعه یکی از بزرگ ترین مجموعه های کشت زعفران وجود دارد.

وی بابیان اینکه 95 درصد زعفران در کشور تولید می شود، افزود: کشت این زعفران می تواند با ایجاد ارزش افزوده اشتغال برای منطقه ایجاد کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ازاین گونه اقدامات حمایت های لازم به عمل می آید، ابراز داشت: با توجه به نام گذاری شعار سال از فناوری و صادرات زعفران در مسیر دانش بنیان حمایت می شود.

خیام نکویی بابیان اینکه می توان از ظرفیت دانشگاهی برای ارتقا کیفی و کمی محصولات کشاورزی بهره برد، تصریح کرد: تسهیلات که شرکت های مستقر در پارک های فناوری استفاده می کنند شامل حال مجموعه مزارع نوآوری نیز می شود لذا محققان را به این موضوع فراخوان می دهیم.

وی ضمن بیان اینکه باید به این سو گام برداشت که دستاوردها در کشاورزی منطقه تأثیرگذار باشد، افزود: مرکز تحقیقات شاهرود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین 100 هکتاری زعفران شاهرود مزرعه نوآور کشوری معرفی می شود

زمین 100 هکتاری زعفران شاهرود مزرعه نوآور کشوری معرفی می شود