مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-12اجتماعي

لزوم ترویج گلستان خوانی به روش های مختلف آموزشی بین دانش آموزان


امروزه ضرورت دارد که مطالعه گلستان به روش های مختلف بین مردم به ویژه دانش آموزان ترویج شود.

- ، محمد خلیل عسکری در آیین استانی گلستان خوانی دانش آموزان فارس در گردهمایی دو روزه معاونین آموزش ابتدایی، رؤسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی کشور در جوار آرامگاه سعدی شیراز، زیباترین کتاب نثر فارس را گلستان سعدی معرفی کرد و گفت: سعدی در اثر تعلیمی و پندآموز گلستان با استفاده از صنعت ایجاز و نثر آهنگین که همان نثر مسجع هست هنرنمایی می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: این استاد شیرین سخن در پهنه ادب فارسی با آثار نغزش چنان جلوه گری می کند که بزرگان وی را استاد سخن و شیخ اجل نامیده اند.

عسکری ادامه داد: گلستان حاصل سفرهای سعدی و تجربیاتی مکتسبه در این سفرهاست و تجربه اوضاع اجتماعی عصر سعدی است و سعی شیخ اجل بر این بوده که جامعه را آنگونه که هست ترسیم کند.

وی با اشاره به اینکه حکایات و اشعار سعدی سبک زندگی که نه بلکه خود زندگی است گفت: زندگی مورد نظر سعدی در گلستان با وفق و مدارا، مروت و عدالت و در نهایت رسیدن به خداشناسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سعدی در گلستان به عنوان یک انسان پای بندی به اصول اخلاقی و رعایت اخلاق اسلامی را بسیار مهم می داند و 36 مورد توصیه اخلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ترویج گلستان خوانی به روش های مختلف آموزشی بین دانش آموزان

لزوم ترویج گلستان خوانی به روش های مختلف آموزشی بین دانش آموزان