مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 08:372022-05-12اقتصادي

آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار خودروسازی داخلی


نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحصار خودروسازی در کشور، گفت: آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار خودروسازی داخلی است.

- سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس یازدهم ماده چهار ساماندهی بازار خودرو که در مجلس دهم تصویب شده بود را اصلاح و به مجمع تشخیص مصلحت برد و کلیات آن تصویب شد.

وی افزود: جزییاتی در قانون ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که در آستانه نهایی شدن است و به محض نهایی شدن واردات خودرو آزاد می شود و در بحث آزادسازی واردات خودرو چند مسأله مورد توجه قرار می گیرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موارد مد نظر برای آزادسازی واردات خودرو از جمله وارد کردن خودروهای قابل استفاده برای عامه مردم، عدم واردات خودروهای لوکس، خدمات پس از فروش خودرو و شرط دوگانه و هیبریدی بودن خودروهای وارداتی است.

حسینی کیا در خصوص ارز تخصیص یافته به واردات خودرو، بیان کرد: منشأ ارز خودروهای وارداتی باید مشخص باشد تا به بازار ارز نیز لطمه ای وارد نشود و توجه به این موارد در دستور کار و توجه مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: واردات خودرو در بخش اول گام مهمی در رفع انحصار خودروسازی در کشور است و در مرحله بعد می توان با ایجاد رقابت در خصوص کیفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار خودروسازی داخلی

آزادسازی واردات خودرو عامل برداشته شدن انحصار خودروسازی داخلی