مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 22:022022-05-11سياسي

برنامه های تحولی دیوان محاسبات برای کارآمدی نظام مالی


مدیرکل امور هماهنگی استان ها در دیوان محاسبات کشور از اجرای برنامه های مختلف تحولی برای بحث کار آمدی و نظام مالی عمومی در دوره جدید خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، روح الله اکبری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات با اشاره به اینکه شرایط کشور هم به سبب تاریخی هم شرایط فعلی که در آن قرار داریم در وضع مالی و اعتباری خاص است، عنوان کرد: دستگاه هایی که نظارت مالی می کنند مانند اقتصاد و دارایی، دیوان محاسبات، بازرسی و دیگر دستگاه ها  باید در یک حرکت و تعامل تنگاتنگ بتوانیم ضریب بهره وری نظام مالی عمومی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما با دو بیماری تاریخی یکی ناکار آمدی و دیگری فساد که روز به روز تراز عملیاتی دولت را کاهش می دهند مواجه هستیم، افزود: دو چالش دیگر هم سر راه کشور قرار دارد، یکی تحریم است که آثار خود را بر اقتصاد خصوصی و به تبع آن در اقتصاد دولتی نشان دهد و دیگری کرونا که ظرف دو سال اخیر با  تعطیلات مداوم در بخش خصوصی نظام درآمدی کاهش و نظام هزینه در بخش سلامت افزایش پیدا کند.

مدیرکل امور هماهنگی استان ها در دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: این مشکلات حل نمی شود  و نظام مالی عمومی را نمی شود بهره ور کرد، جز با برنامه ریزی منسجم و تعامل بین دستگاه های برنامه ریز، اجرایی  و نظارتی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های تحولی دیوان محاسبات برای کارآمدی نظام مالی

برنامه های تحولی دیوان محاسبات برای کارآمدی نظام مالی