مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 20:272022-05-11اقتصادي

سدسازی ترکیه بر رود ارس تبعات جدی تأمین آب را رقم زده است


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: اقدامات کشور ترکیه در سدسازی بر بستر رودخانه ارس مشکلات جدی را در تأمین آب استان و استان های همجوار رقم زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلال آفاقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بحران آب در استان اظهار کرد: اهمیت آب و نقش حیاتی آن در اقتصاد و سلامت هر کشور بر کسی پوشیده نیست و متولیان و مسئولان آب در استان ما نیز با توجه به این حساسیت موضوع کم آبی را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به ویژه دشت مغان یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی در تأمین بخش بزرگ محصولات کشاورزی در کشور است که باید ذخایر آبی آن حفاظت شده و به عنوان یک مسئله مهم اقتصادی به آن نگریسته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به اقدامات کشور ترکیه در سدسازی بر بستر رودخانه ارس و مشکلات و تبعات جدی آن بر تأمین آب استان و استان های همجوار، مسئولان باید با پیگیری های جدی و بین المللی جلوی این اقدام ترکیه را بگیرند.

آفاقی افزود: جلوگیری از سدسازی ها بر روی رودخانه ارس و محفوظ نگه داشتن حقابه جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را در سریع ترین زمان ممکن می طلبد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدسازی ترکیه بر رود ارس تبعات جدی تأمین آب را رقم زده است

سدسازی ترکیه بر رود ارس تبعات جدی تأمین آب را رقم زده است