مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 17:222022-05-11اجتماعي

ثبت 20 روز آلوده در لرستان/ سند مقابله با ریزگردها اجرایی شود


مدیرکل محیط زیست لرستان بر اجرای سند مقابله با ریزگردها تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، علی سالاروند عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات لرستان، با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 روز هوای آلوده را در استان تجربه کردیم، حال اینکه در کل سال گذشته این تعداد روزهای آلوده 29 روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه بیش از 90 درصد عامل پدیده گرد و غبار در استان هستند، از دیگر عوامل دخیل در ایجاد این پدیده می توان به عدم سد سازی، عدم تحقق حق آبه، از بین بردن پوشش گیاهی و جنگ ها اشاره کرد.

مدیرکل محیط زیست لرستان تغییرات اقلیمی را از دیگر عوامل تشدید کننده شرایط آلودگی هوا عنوان و تصریح کرد: لرستان در حال حاضر کانون گرد و غبار ندارد، اما ادامه فرایندهایی همچون خشکسالی و عدم توجه به مسائل زیست محیطی ممکن است استان را به یکی از کانون های ریزگرد کشور تبدیل کند.

وی به تشکیل 10 کارگروه اضطرار در استان اشاره و تصریح کرد: تشکیل به موقع کارگروه های زیست محیطی، تحقق حق آبه زیست محیطی، حفظ پوشش گیاهی، ایجاد و احیای کمربندهای سبز و در نهایت اجرای سند مقابله با گرد و غبار از مهمترین راهکارهای جلوگیری از بروز گرد و غبار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 20 روز آلوده در لرستان/ سند مقابله با ریزگردها اجرایی شود

ثبت 20 روز آلوده در لرستان/ سند مقابله با ریزگردها اجرایی شود