مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-11اقتصادي

پیشرفت 75 درصدی لایروبی طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب بیاضه


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از پیشرفت 75 درصدی لایروبی و مرمت طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب بیاضه از توابع شهرستان خوروبیابانک خبر داد.

- از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، حسن ساسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: لایروبی و مرمت طرح تغذیه مصنوعی بیاضه به منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل در منطقه در حال انجام است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به روستا در اثر سیلاب اردیبهشت ماه 1400، افزود: مرحله اول این عملیات در انتهای سال گذشته به اتمام رسید و مرحله دوم این پروژه در سال جاری با قوت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه تأمین اعتبار و انتخاب مشاور و پیمانکار از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است، خاطر نشان کرد: عملیات مرحله نخست شامل ترمیم و لایروبی قسمت های مختلف طرح از جمله بند ورود آب، کانال هدایت آب از بند به مخزن به طول سه کیلومتر و لایروبی مخزن بزرگ ذخیره آب است.

ساسانی ادامه داد: این طرح از دهه هفتاد تا کنون به منظور تقویت منابع آب زیرزمینی منطقه و تغذیه قنوات ارزشمند و باستانی بیاضه در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ پوشش گیاهی، کنترل ریزد گردها، بهبود راندمان سفره های آب زیر زمینی و تغذیه منابع، ذخیره سیلاب ها و جلوگیری از هدر رفت روان آب ها است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 75 درصدی لایروبی طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب بیاضه

پیشرفت 75 درصدی لایروبی طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب بیاضه