مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 11:272022-05-11اقتصادي

ارز ترجیحی باعث کسری بودجه در کشور شد


الهام فرزانگان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه هدف اصلی تخصیص ارز 4200 تومانی تامین کالاهای اساسی مانند آرد، دارو، نهاده دامی و کمک به اقشار آسیب پذیر بود افزود: در این زمینه نه تنها هدف اصلی حاصل نشد که برخی از دلالان به سودهای هنگفتی رسیدند و اوضاع مالی دولت نیز نابسامان شد.

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی باعث ایجاد رانت برای عده ای خاص شد گفت: برخی به اسم تامین کالاهای اساسی سوء استفاده های زیادی کردند که باید جلوی ادامه این اتفاق را بگیریم.

عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی نهاوند افزود: البته این مساله در قانون وجود دارد که برای برخی کالاها باید طرح هدفمندی اجرا شود اما لازم است نظارت دقیق و اصولی در اجرای آن شود تا عایدی برای اقشار ضعیف داشته باشد.

وی افزود: دولت در اجرای طرح حذف ارز ترجیحی اقدام بزرگ و شجاعانه ای را آغاز کرده که البته برای اجرای اهداف خود باید برنامه ریزی درست و اصولی را داشته باشد و نظارت دقیقی را در این زمینه صورت گیرد.

فرزانگان گفت: البته اجرای طرح در کوتاه مدت می تواند باعث بالا رفتن قیمت ها شود اما در بلندمدت به انضباط اقتصادی و مالی دولت منتج خواهد شد و کسر بودجه دولت را نیز جبران می کند مشروط به اینکه نظارت درست و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز ترجیحی باعث کسری بودجه در کشور شد

ارز ترجیحی باعث کسری بودجه در کشور شد