مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-11اقتصادي

ایران باید به هاب صنعت زنبورداری در منطقه تبدیل شود


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنعت زنبورداری ایران باید به لحاظ علمی، تکنولوژی و سرمایه گذاری به هاب منطقه خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین دماوندی نژاد در نشست با اعضای سازمان مرکزی یونیدو، تشکل های زنبورداری و صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور اظهار داشت: ایران از نظر جغرافیایی و تنوع اقلیمی از ظرفیت بالایی برای توسعه فعالیت های زنبورداری، تولید عسل و محصولات جانبی برخوردار است و انتظار داریم سازمان یونیدو توجه ویژه ای به این صنعت در کشور ما داشته باشد.

وی به رتبه چهارم ایران در تولید عسل در جهان براساس آخرین آمار فائو اشاره و تصریح کرد: ما به دنبال برنامه جامع تر با نتایج ملموس در حوزه صنعت زنبورداری کشور هستیم.

دماوندی نژاد افزود: ما باید به سرعت وارد یک برنامه جهشی شویم و سازمان مرکزی یونیدو در زمینه تنوع و توسعه محصولات زنبور عسل و توسعه بازارهای بین المللی در منطقه و جهان برای تولیدات عسل و محصولات جانبی آن می تواند همکاری کند.

وی در همین حال خواستار آن شد که همکاری سازمان یونیدو با تشکل ها، اتحادیه ها و بخش خصوصی به نتایج ملموس تر، افزایش مهارت های حرفه ای زنبورداران، توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در صنعت زنبورداری ایران منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران باید به هاب صنعت زنبورداری در منطقه تبدیل شود

ایران باید به هاب صنعت زنبورداری در منطقه تبدیل شود