مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-11اقتصادي

مخازن آب یزد 380 میلیون مترمکعب کسری دارد


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با تشریح وضعیت منابع آب استان، گفت: متاسفانه کسری مخازن آب یزد به 380 میلیون متر مکعب رسیده و از همه بخش ها انتظار می رود که مدیریت مصرف را به صورت ویژه ادامه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمدمهدی جوادیان زاده صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با بیان این که کسری مخازن آبی استان یزد در سال آبی 1399-1400 نشان دهنده کاهش میزان تاب آوری آبخوان هاست، اظهار کرد: وقتی برداشت از آبخوان ها بیشتر از ورودی آنها(بارندگی ها) باشد، مخازن دچار شیب نزولی شده و علی رغم بارندگی های خوب، برگشت پذیری سفره به شکلی که در گذشته اتفاق می افتاده نخواهد بود.

 وی برداشت 130 درصدی از منابع آب زیرزمینی بدلیل خشکسالی های مستمر و طولانی مدت را یکی از اساسی ترین آسیب ها به مخازن آبی استان یزد دانست و افزود: برداشت های بی رویه، سفره ها را آسیب پذیرتر از قبل کرده است.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: در سال آبی 96-97 با بارندگی 70 میلیمتر، کسری مخزن 315 میلیون متر مکعب بوده ولی در سال آبی 99-1400 با 75 میلیمتر بارندگی، کسری مخزن به 380 میلیون متر مکعب رسید.

 جوادیان زاده تصریح کرد: همه برنامه ریزی ها از طرف استان و وزارت نیرو بر مبنای تامین پایدار آب شرب است تا از طریق مدیریت کردن برنامه های سازگاری با کم آبی نیز تابستان پیش رو را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخازن آب یزد 380 میلیون مترمکعب کسری دارد

مخازن آب یزد 380 میلیون مترمکعب کسری دارد