مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-11اقتصادي

محدودیت دسترسی به دستگاه تست قند خون/ انحصار تولید یا تغییر سیاست های ارزی؟


فشارهایی وجود داشت تا با همان قیمت قبلی نوارهای تست قند خون به فروش برود، اگر واردکنندگان سیاست های تعدیلی را به کار نبرند بلافاصله به تامین کنندگان دیگر فراخوان خواهیم داد.

- فشارهایی وجود داشت تا با همان قیمت قبلی نوارهای تست قند خون به فروش برود، اگر واردکنندگان سیاست های تعدیلی را به کار نبرند بلافاصله به تامین کنندگان دیگر فراخوان خواهیم داد.

به گفته رییس انجمن دیابت ایران با توجه به گران شدن دستگاه ها و ابزارهای تست قند خون بسیاری از بیماران دیابتی نمی توانند هزینه این دستگاه ها را بپردارند، در حالی که در قانون به صراحت آمده است که 70 درصد هزینه سلامت از طریق بیمه ها بازپرداخت شود، اما برعکس آن وجود دارد و 70 درصد از جیب بیمار پرداخت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، بر اساس برآوردهای جهانی بیش از 400 میلیون نفر از جمعیت جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند که حدود 8 میلیون نفر آنان را شهروندان ایرانی تشکیل می دهند.

بر اساس طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت دیابت نوع یک، نوع دو، دیابت بارداری و دیابت همراه با بیماری های دیگر انواع بیماری دیابت را شامل می شوند که شایع ترین نوع آن دیابت نوع یک و دو است.

دیابت نوع یک بیشتر در کودکان، نوجوانان و افراد زیر 30 سال شایع است که عموما این افراد که 10 تا 15 درصد جمعیت مبتلا به دیابت را تشکیل می دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت دسترسی به دستگاه تست قند خون/ انحصار تولید یا تغییر سیاست های ارزی؟

محدودیت دسترسی به دستگاه تست قند خون/ انحصار تولید یا تغییر سیاست های ارزی؟