مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-05-11اقتصادي

نان فانتزی در دهک پایین مصرف کمی دارد/عدم افزایش قیمت نان و دارو


مصرف نان فانتزی در دهک دهم به 2 درصد می رسد و دهک پایین کمترین مصرف را داشتند و بیشترین مصرف در نان های سنتی است.

- ، مهدی طغیانی شامگاه سه شنبه در نشست اصلاح روند تخصیص یارانه ها و برنامه اقتصادی دولت و مجلس که به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: یارانه ها و اختلاف قیمت کالا و عرضه دولتی آنها نسبت به قیمت مصرفی یکی از معضلات در اقتصاد ایران بوده است.

در دهه هفتاد و هشتاد با قیمت های دولتی فاصله گرفتیم یا با سرکوب هایی به دلیل کالاها و ارزهای دولتی مواجه شدیم تا اینکه دولت نتوانست پاسخگو باشد و منابع لازم و شکاف در بودجه را پر کند.

وی افزود: به همین خاطر به سمت هدفمند کردن یارانه ها رفتند که سال 88 ابتدای هدفمندی یارانه ها بود و همه چیز با تحریم ها افزایش قیمت گرفت.

قیمت های نسبی در اقتصاد مهم است زیرا برای مصرف علامت دهی می کنند برای نمونه میانگین قبض برق در اصفهان حدود 30 هزار تومان است.

قطعی برق به دلیل کمبود تولید نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: از طرف دیگر بدهی دولت به نیروگاه ها افزایش پیدا می کند و سرمایه گذاری نیروگاه ها کم می شود که نتیجه آن قطعی برق در تابستان خواهد بود؛ برخی از کالاها بعد از گذشت زمان نیاز به اصلاح دارند که نمونه آن در سال 88 برق بود، اما اکنون با وجود اینکه حامل های انرژی اوض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نان فانتزی در دهک پایین مصرف کمی دارد/عدم افزایش قیمت نان و دارو

نان فانتزی در دهک پایین مصرف کمی دارد/عدم افزایش قیمت نان و دارو