مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 23:272022-05-10اقتصادي

قیمت فیش حج به 100 میلیون تومان رسید/ روش سازمان حج و زیارت برای حذف دلالان


در حالی که با توجه به نوسان نرخ ارز، افزایش هزینه حج تمتع در سال های آینده دور از انتظار نیست، بازار فروش فیش حج تمتع داغ شده و قیمت هر فیش به 100 میلیون تومان هم رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع یکی از سفرهایی است که در صورت استطاعت مالی و جسمی به مسلمانان واجب است و با توجه به بالا بودن تقاضا برای زیارت خانه خدا، سال هاست که ثبت نام حج تمتع در کشورمان متوقف شده و حدود یک میلیون و 200 هزار زائر در نوبت تشرف به سرزمین وحی در ایام حج هستند.

بازار پرتلاطم خرید و فروش فیش حج تمتع با توجه به صف طولانی برای تشرف به بیت الله الحرام، برخی از ودیعه گذاران حج تمتع از تشرف به سرزمین وحی ناامید شده و اقدام به فروش فیش های حج می کنند؛ به طوری که نه تنها در دفاتر زیارتی، بلکه حتی در برخی از خیابان های تهران و سایت های مختلف نیز بازار خرید و فروش فیش حج تمتع داغ شده است و در این بین دلالان و افراد سودجو با خرید فیش های حج و فروش آن به مشتاقان زیارت خانه خدا، موجب بالا رفتن قیمت فیش های حج تمتع شده اند.

در سال های اخیر با توجه به نوسان نرخ ارز، هزینه های سفر به سرزمین وحی نیز که به صورت ارزی است، افزایش یافته؛ تا جایی که امسال هزینه نهایی حج تمتع با وجود کاهش زمان حضور در عربستان، 34 میلیون و 341 هزار تا 38 میلیون و 400 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت فیش حج به 100 میلیون تومان رسید/ روش سازمان حج و زیارت برای حذف دلالان

قیمت فیش حج به 100 میلیون تومان رسید/ روش سازمان حج و زیارت برای حذف دلالان