مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 14:522022-05-10اقتصادي

میزان مصرف برق لوازم خانگی را چگونه حساب کنیم؟


هنگامی که صحبت از رعایت الگوی مصرف برق می شود، این سوال مطرح است که از کجا بدانیم وضعیت مصرف لوازم الکتریکی خانوار از چه قرار است؟ کدامیک پرمصرف و کدام وسیله مصرف بهینه دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، میزان مصرف برق لوازم خانگی از موضوعاتی است که کمتر مورد توجه عموم مردم و مشترکان برق کشور قرار دارد، این در حالی است که در کشورهای فاقد منابع انرژی فسیلی و بی بهره از امتیاز برق یارانه ای، اساسی ترین معیار انتخاب، خرید و استفاده از لوازم الکتریکی میزان مصرف برق آن است.

بنا بر آمارها حدود 90 درصد برق در ایران توسط نیروگاه های حرارتی و با سوختن منابع تجدید ناپذیر انرژی کشور یعنی نفت (فرآورده های نفتی) و گاز (سوخت عمده نیروگاه ها) کشور تولید می شود و انرژی الکتریسیته تولید شده با بهای پایین و یارانه ای در اختیار مشترکان برق قرار می گیرد، به همین دلیل نیز انرژی برق از نگاه اقتصادی مصرف کنندگان یا همان مشترکان برق محصولی ارزشمند و مهم تلقی نشده و شاهد اتلاف و هدررفت آن در هر کوی و برزن هستیم.

در عین حال بی توجهی و بی اطلاعی از میزان مصرف لوازم برقی، سبب سوء استفاده از این خلاء و برخی ابهام آفرینی ها به خصوص در فضای مجازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف برق لوازم خانگی را چگونه حساب کنیم؟

میزان مصرف برق لوازم خانگی را چگونه حساب کنیم؟