مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-10سياسي

تخصیص یارانه به برخی کالاها موجب قاچاق آنها می شود


نماینده فسا در مجلس با اشاره به نظام پرداخت یارانه ای گفت: تخصیص یارانه به برخی کالاها موجب قاچاق آنها می شود، به همین دلیل باید به سمت واقعی کردن قیمت ها حرکت می کردیم.

- حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به تاثیر نظام پرداخت یارانه ای در افزایش قاچاق کالا گفت: اواخر دولت قبل مجلس اصرار داشت تا ارز ترجیحی حذف شود علت این اصرار هم استقرار 8 ساله دولت قبل و اشراف آن به امور اجرایی و مسائل کشور بود به همین دلیل می توانستند در آن زمان ارز ترجیحی را حذف کنند اما دولت قبل زیر بار آن نرفت.

وی افزود: دولت سیزدهم اصرار دارد که پرداخت ارز ترجیحی را اصلاح کند در این خصوص هم جلسات متعددی به صورت علنی و غیرعلنی برگزار شد که در آنها دولت بر حذف ارز ترجیحی اصرار کرد از طرفی مجلس به دلیل تازه کار بودن دولت و مسلط نبودن به امور اجرایی با این مساله مخالف بود.

در نهایت جلسات متعددی برگزار شد و وزرای اقتصادی دولت و رییس سازمان بودجه در جلسات آمدند و از این مساله دفاع کردند مجلس هم براساس صحبت های انجام شده حذف ارز ترجیحی را در بودجه 1401 مشروط کرد.

فیروزی تاکید کرد: تخصیص یارانه به برخی کالاها موجب قاچاق  آنها می شود از طرفی شاهد هستیم برخی کالاها به عنوان خوراک دام استفاده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص یارانه به برخی کالاها موجب قاچاق آنها می شود

تخصیص یارانه به برخی کالاها موجب قاچاق آنها می شود