مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-10اقتصادي

نشای 33 درصدی اراضی شالیزاری گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به نشاء 33 درصدی شالیزارهای گیلان گفت: بر اساس آمار 79 هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان نشا شده و 59 هزار هکتار نیز کشت مکانیزه داشته و 219 هزار هکتار معادل 92 درصد شخم اولیه زده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود آب زراعی در گیلان همچنان یکی از مهم ترین دغدغه های مسؤولان در این استان است، اظهار کرد: به دلیل کمبود بارش باران در فصل زمستان نگرانی از کمبود آب زراعی در فصل کشت برنج وجود داشت لذا یکی از توصیه های جهاد کشاورزی به  کشاورزان استفاده حداکثری از آب های محلی و نزولات جوی است.

وی، با ابراز خرسندی از مدیریت صحیح رهاسازی آب زراعی در استان گیلان گفت: در چند روز گذشته شاهد  ابرناکی و رطوبت و هوا بوده و کشاورزان می توانند نشاء خود را به موقع انجام دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از اجرای کشت قراردادی برنج  توسط کشاورزان گیلانی خبر داد و افزود: در این طرح نهاده های مورد نیاز شالیکاران رایگان در اختیارشان قرار می گیرد و قیمت در زمان برداشت محصول بر اساس پیش بینی ها خواهد بود.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از کودهای پتاسه توسط شالیکاران گیلانی گفت:  از کشاورزان درخواست دارم به دلیل احتمال وجود خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشای 33 درصدی اراضی شالیزاری گیلان

نشای 33 درصدی اراضی شالیزاری گیلان