مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 09:172022-05-10دانش

نخبگان فرهنگی، شاعران و عرفای مسلمان، انسان های جهان وطنی بوده اند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور در افتتاحیه همایش مولانا جلال الدین رومی و حضرت سلطان باهو، - سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: نخبگان فرهنگی، شاعران و عرفای مسلمان، انسان های جهان وطنی بوده اند.

وقتی آثار و اشعارشان را می خوانیم، هیچ غیریتی بین خود و آنها نمی یابیم؛ به طور قطع، این مهم به دلیل آبشخور مشترکی است که این بزرگان از آن بهره مند شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور در افتتاحیه همایش مولانا جلال الدین رومی و حضرت سلطان باهو، پیام آور بشر دوستی، همزیستی، صلح و آشتی در جهان که در پاکستان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش به نمایندگی از کشور ایران، اظهار داشت: از منظر ما ایرانیان، یکی از بزرگترین موهبت هایی که خداوند رحمان و رحیم به انسان ها ارزانی داشته، نوع دوستی و صلح طلبی است.

وی یادآور شد: مولانا جلال الدین رومی بلخی در قرن هفتم منادی این نوع دوستی اسلامی بوده است و در قرن 12 هجری نیز سلطان باهو در شرق جهان اسلام، ندای انسان دوستی سر می دهد و حال ما، شما و من، در اینجا در لاهور و دانشگاه پنجاب دور هم گرد آمده ایم تا به بهانه نام، آثار و اندیشه های این دو شاعر بزرگ مسلمان، که اتفاقا آثارشان را عمدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخبگان فرهنگی، شاعران و عرفای مسلمان، انسان های جهان وطنی بوده اند

نخبگان فرهنگی، شاعران و عرفای مسلمان، انسان های جهان وطنی بوده اند