مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-05-10اقتصادي

آب شور رودخانه باعث نابودی مزارع و باغات منطقه کوهمره شد


مردم روستاهای منطقه کوهمره سرخی باگذشت 10 سال منتظر به نتیجه رسیدن پروژه جداسازی آب شور از رودخانه هستند و معتقدند که شوری آب رودخانه باعث نابودی مزارع و باغات منطقه کوهمره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مردم روستاهای منطقه کوهمره پس از 10 سال که خواستار رفع مشکل شوری آب رودخانه منطقه شده بودند در مقابل استانداری فارس حاضر شدند و نسبت به کم توجهی مسئولان سازمان آب منطقه ای فارس که از شش سال پیش تاکنون نتوانسته اند پروژه جدا سازی آب شور از رودخانه را اجرایی کنند، انتقاد کردند.

مردم اعتقاد دارند که از 10 سال پیش تاکنون به دلیل کم شدن آب رودخانه و جهش گنبد نمکی، آب رودخانه کوهمره سرخی به شدت شور شده و زندگی مردمان چندین روستا به ورطه نابودی کشیده شده و 700 هکتار از باغات انار نابود و تمامی مزارع برنج تعطیل شده است.

با وجود شروع پروژه جداسازی آب شور از رودخانه از سال 95 تاکنون این پروژه به بهره برداری نرسیده و این موضوع ناراحتی مردم را موجب شده است.

در نهایت با مذاکرات انجام شده بین نمایندگان معترضین و نماینده استانداری فارس مقرر شد تا یک هفته آتی اقداماتی توسط سازمان آب منطقه ای استان انجام ونتیجه به مردم منطقه اعلام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شور رودخانه باعث نابودی مزارع و باغات منطقه کوهمره شد

آب شور رودخانه باعث نابودی مزارع و باغات منطقه کوهمره شد