مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 16:572022-05-09اقتصادي

تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران


سفیر فرانسه در تهران با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران گفت: حجم تجارت ایران با اتحادیه اروپا در سال گذشته به حدود 5 میلیارد یورو رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، دیپلماسی تجاری مجموعه ای از فعالیت های دیپلماتیک و بازرگانی است که برای ارتقای روابط تجاری بین کشورها صورت می گیرد.

با گسترش روزافزون تجارت بین کشورها، این موضوع اهمیت ویژه ای یافت و دولت ها و کشورهای مختلف سعی در ارتقای روابط تجاری خود دارند.

دیپلماسی تجاری به دولت ها دررسیدن به اهدافی همچون پیوندهای روزافزون با اقتصاد جهانی، ایجاد شغل و رشد اقتصادی و به بنگاه های اقتصادی به ویژه شرکت های متوسط و کوچک نیز در بین المللی شدن کمک می کند؛ بنابراین طراحی و اجرای دیپلماسی تجاری از اهمیت ویژه ای برای دولت ها و بخش خصوصی برخوردار است.

در طول تاریخ و پیش از شکل گیری روابط بین الملل به صورت مدرن، واژه دیپلماسی بیشتر در ارتباط با امور جنگ و صلح بین کشورها به کار می رفت، اما با پیچیدگی جوامع و ورود واژه های جدید مانند (توسعه، تجارت و سرمایه گذاری) به عرصه ارتباطات بین المللی به ویژه پس از جنگ سرد و ارائه نظریه نسبی ریکاردو، مفهوم دیپلماسی با تحولی اساسی از انحصار جنگ و صلح خارج شد و از آن به بعد دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران

تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران