مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 14:222022-05-09اقتصادي

نرگس شیراز رو به زوال/ دستگاه قضا به طور جدی ورود کند


در شرایطی که معضل کمبود روغن در کشور دارد به شکل یک مساله امنیتی در می آید، کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز با کمتر از یک چهارم ظرفیت اسمی خود روغن تولید می کند و این روغن تولید شده هم بدون بسته بندی و به صورت فله ای است، - برای واگذاری، صنعتگر گزینش می شود و با سرمایه اش، علمش و تجربه اش رونق دوچندانی به آن صنعت و واحد صنعتی می بخشد ولی متاسفانه در کشور ما در مواردی مثل کارخانه آزمایش، قند ممسنی و نیشکر هفت تپه و.

چون این امور مهم کارشناسی و اصولی انجام نشد و واگذاری ها بر اساس سفارش، قوم و خویش بازی و رانت بازی انجام شد، باعث نابودی صنعت و مرگ و خاموشی این واحدهای صنعتی گردید.

در مبحث خصوصی سازی کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز هم، با وجود سهامداران این شرکت و حق تقدم ایشان برای واگذاری کارخانه به آنها و در مسیری مبهم و با قیمتی نامشخص کارخانه به سه جوان دانشجو که تنها سرمایه آنها رابطه سببی با برادر جناب وزیر صنایع وقت دولت ششم و آشنایی با استاندار وقت فارس بود، واگذار گردید.

حتی اگر مسیر و تشریفات این واگذاری هم درست انجام شده باشد، برای واگذاری یک واحد صنعتی موفق و حساس باید افراد کارآفرین، مجرب و کاردان انتخاب شوند تا وضعیت رو به رشد کارخانه ادامه یافته و روند تولید بهتر از قبل شود، اتفاقی که با واگذاری کارخانه روغن نبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرگس شیراز رو به زوال/ دستگاه قضا به طور جدی ورود کند

نرگس شیراز رو به زوال/ دستگاه قضا به طور جدی ورود کند