مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 08:022022-05-09اقتصادي

روزنامه 19 دی: درصورت سهمیه بندی شدن نان، فقرا گرسنه تر می شوند


باید سوگمندانه اعتراف کرد، امروز بعد از سی سال بخش ناکارآمد سیاست تعدیل اقتصادی دوران سازندگی که کنار گذاشته شد و به تعبیری تعدیل شد امروز توسط دولت سیزدهم با همان استدلال ولی با شعارهای اصولگرایی به اجرا گذاشته شده است.

- باید سوگمندانه اعتراف کرد، امروز بعد از سی سال بخش ناکارآمد سیاست تعدیل اقتصادی دوران سازندگی که کنار گذاشته شد و به تعبیری تعدیل شد امروز توسط دولت سیزدهم با همان استدلال ولی با شعارهای اصولگرایی به اجرا گذاشته شده است.

مرتضی داستانی در سرمقاله روزنامه 19 دی نوشت: در پرداخت یارانه انرژی به ویژه بنزین برخی می گفتند این یارانه به افراد مرفه و متوسط پرداخت می شود و افراد فقیر و فاقد وسیله نقلیه از آن استفاده نمی کنند هرچند به طور مستقیم و غیر مستقیم همه طبقات به واسطه نقش مرکبی که یارانه سوخت در حمل و نقل ایفا می کند کم و بیش از آن برخوردار می شوند ولی در یارانه نان این برخورداری کاملاً برعکس است.

امروز بر کسی پوشیده نیست که قوت غالب مردم نه تنها فقیر بلکه اکثریت ملت نان است و افراد مرفه و برخوردار خیلی کم از نان به ویژه نان سنتی استفاده می کنند.

وضعیت جامعه به گونه ای است که خانواده ها هر چقدر فقیرتر باشند از نان بیشتری استفاده می کنند در نتیجه یارانه بیشتری در بخش نان شامل آن ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه 19 دی: درصورت سهمیه بندی شدن نان، فقرا گرسنه تر می شوند

روزنامه 19 دی: درصورت سهمیه بندی شدن نان، فقرا گرسنه تر می شوند