مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 18:472022-05-08سياسي

کشت چغندر در شهرهای شمال سیستان و بلوچستان


مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در پاییزه امسال کشت چغندر در قالب سایت های الگویی و به صورت پایلوت در تمامی شهرستانهای حوزه شمال استان انجام خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زابل، بهزاد شهرکی در حاشیه برگزاری مراسم روز انتقال یافته های تحقیقاتی چغندر علوفه ای در سیستان اظهار کرد: با هدف معرفی ارقام مناسب کاشت چغندر علوفه ای با حضور کارشناسان ستادی استانی و شهرستانی حوزه های ترویج و زراعت، محققین مرکز تحقیقات سیستان و جمعی از بهره برداران شهرستانهای شمال استان آخرین دستاوردهای تحقیقاتی محصول چغندر علوفه ای ارائه شد.

بهزاد شهرکی افزود: چغندر علوفه ای به دلیل مقاومت به شوری و خشکی و همچنین تنش های محیطی می تواند در الگوی کشت منطقه شمال استال قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درصد بالای پروتیین برگ ( 17درصد) و غده (12) درصد و نیز بالا بودن میزان قند این محصول را در جایگاه بالایی به لحاظ قرار گرفتن در جیره غذایی دام و طیور قرار داده است، عملکرد این محصول به میزان 100تا 150 تن در هکتار بوده که به لحاظ اقتصادی و درآمدی نیز در رتبه بالایی قرار دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در پاییزه امسال کشت این محصول در قالب سایت های الگویی و به صورت پایلوت در تمامی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت چغندر در شهرهای شمال سیستان و بلوچستان

کشت چغندر در شهرهای شمال سیستان و بلوچستان