مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 16:022022-05-08اقتصادي

طرح هدفمندسازی یارانه کالاهای اساسی از هدر رفت منابع ملی جلوگیری می کند


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در دوره ششم گفت: اجرای صحیح و درست حذف ارز 4200 تومانی از هدر رفت منابع ملی جلوگیری می کند.

- منوچهر توسطی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه کالاهای اساسی اظهار کرد: طرح هدفمندسازی یارانه کالاهای اساسی در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور به اجرا در آمده که موضوع جدیدی نیست و پیش از این در قالب طرح هایی چون حذف یارانه ها و آزادسازی بنزین به اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته اجرای غلط طرح اصلاح ساختار اقتصادی موجب کوچک تر شدن سفره مردم شد، درحالی که اصل طرح لازم الاجرا و از ضروریات کشور است، اما شیوه اجرای آن با روش های غلط موجب فشارهای اقتصادی بیشتر به مردم شد.

فعال اقتصادی استان مرکزی با بیان اینکه اقتصاد انتزاعی نیست لذا تصمیم گیری در مورد آن باید با توجه قرار دادن تمام ابعاد همراه باشد، گفت: در مورد سهمیه بندی بنزین که سال های گذشته اجرا شد، اصل طرح کار غلطی نبود، اما روش آن غلط بود در حالی که می شد این طرح را با روش صحیحی آرام آرام اجرا کرد به طوری که حتی امروز قیمت آن بالاتر از 3 هزار تومان هم بود.

توسطی افزود: حذف ارز 4200 تومانی یک اصل انکارناپذیر است و باید اجرا شود چرا که این ارز موجب پیدایش مفاسد بزرگ اقتصادی و رانت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح هدفمندسازی یارانه کالاهای اساسی از هدر رفت منابع ملی جلوگیری می کند

طرح هدفمندسازی یارانه کالاهای اساسی از هدر رفت منابع ملی جلوگیری می کند