مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 15:572022-05-08اقتصادي

پیش بینی 38 هزار هکتار کشت بهاره در چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال بختیاری گفت: سال گذشته پنج هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت بهاره داشتیم و پیش بینی می شود امسال نیز 38 تا 40 هزار هکتار کشت بهاره داشته باشیم.

- حسین برزگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کشت محصولات بهاره در استان در سال های مختلف بین 35 تا 45 هزار هکتار بسته به شرایط بارندگی و وضعیت آبی انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت بهاره در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 38 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت بهاره اختصاص پیدا کرد که نسبت به سال 99 که 43 هزار هکتار کشت شده بود حدود پنج هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت بهاره داشتیم و پیش بینی می شود امسال نیز همانند سال گذشته 38 تا 40 هزار هکتار کشت بهاره داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه کشت بهاره با کاشت چغندرقند از اواخر فروردین ماه آغاز و تا 10 تیرماه ادامه دارد، بیان داشت: سیب زمینی، پیاز، ذرت علوفه ای، چغندرقند، لوبیا و محصولات علوفه ای و مقدار کمی سبزی و صیفی جات از جمله محصولات استان است که در فصل بهار کشت می شود.

تولید محصول در کشت بهاره سالانه 970 هزار تن است برزگر ادامه داد: تولید محصول در کشت بهاره سالانه 970 هزار تن است که 200 هزار تومان کشت محصولات پاییزه نظیر گندم، جو و حبوبات دیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی 38 هزار هکتار کشت بهاره در چهارمحال و بختیاری

پیش بینی 38 هزار هکتار کشت بهاره در چهارمحال و بختیاری