مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 15:472022-05-08پزشكي

قانون جوانی جمعیت می تواند نقش ماماها را بازآفرینی کند


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: قانون جوانی جمعیت یک فرصت طلایی برای جامعه مامایی است و با استفاده از آن می توان نقش ماماها را بازآفرینی کرد.

- ، علیرضا زالی، در آیین تقدیر از ماماهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: احترام به ماما مختص کشور ما نیست و در عرصه بین الملل به عنوان یک فرهنگ جهانی مورد توجه است.

وی همچنین از انجام 650 هزار غربالگری زنان میان سال و یک میلیون بار غربالگری مادران باردار تحت پوشش دانشگاه در سال 1400 توسط ماماها خبر داد.

زالی همچنین از کشف چهار هزار مادر مبتلا به کووید 19 در سال گذشته با همکاری ماماها خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته 15 هزار مشاوره آنلاین به مادران باردار تحت پوشش دانشگاه داده شده است.

وی ادامه داد: آموزش بهداشت جنسی و باروری به 30 هزار نوعروس، انجام 55 هزار و 200 زایمان که 4928 مورد آنها زایمان های پرخطر بودند از جمله این دستاوردهای غرور آفرین ماماهای دانشگاه در سال 1400 بوده است.

زالی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم اکنون 350 ماما در حوزه درمان و 700 ماما نیز در حوزه بهداشت فعالیت دارند.

وی در ادامه به پیشینه و قدمت اکادمیک رشته مامایی اشاره کرد و یاداور شد که ماماها از پیش از انقلاب نیز دارای دفتر کار مستقل بوده اند و در نظام پزشکی نیز حتماً دو عضو ماما حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون جوانی جمعیت می تواند نقش ماماها را بازآفرینی کند

قانون جوانی جمعیت می تواند نقش ماماها را بازآفرینی کند